Dış İlişkiler Ofisi      

Office of International Affairs

Useful Information for Incoming Students

Application Form

  • Applications must be made to the Office of Student Affairs of Agri Ibrahim Chechen University on the dates given above, in person, by mail or through our web page.
  • Candidates can apply to a maximum of 10 programs. These programs are stated in the "International Student Admission Application Form".

Documents required for application:

http://obs.agri.edu.tr/oibs/ogrsis/basvuru_yabanci_login.aspx

  1. Application form must be filled out online from the web page provided above.
  2. Diploma, Graduation certificate ((Atestat) photocopy)
  3. Passport (photocopy)

Note: The originals of the documents will be requested at the time of registration.

Documents required for registration

  1. Diploma (Atestat) original, (Graduation certificate or Atestat approved by the Consulate).
  2. Diploma Equivalency Certificate (from Consulates, Provincial Directorate of National Education).
  3. Original of passport and its Turkish translation (Notarized).
  4. Original and Turkish translation of the transcript document (Notarized).
  5. 6 photos.
  6. For Nursing School applicants - health report.

Foreign student candidates can study in the primary and secondary education programs at our university on the undergraduate and graduate levels.

  1. Must be high school seniors or graduates from high school or equivalent.
  2. Turkish citizens by birth and have a permission from the Ministry of Interior for the renunciation of Turkish citizenship and their underaged children listed in the citizenship renunciation certificate. Must document their certification of using the given rights in accordance with Turkish Citizenship Act accorded by Law No. 5203.
  3. Foreign nationals by birth but have a dual citizenship by obtaining a TR citizenship afterwards.
  4. Turkish nationals, who completed the last three years of high school education in a foreign country except TRNC.
  5. Those, who have a TRNC citizenship and reside in TRNC and completed their secondary education in TRNC and have GCE A/L exam scores.
  6. Those, who enrolled to private or regular high schools and received education from those schools in other countries between 2005-2010 years and hold, or are to hold, GCE A/L exam scores.
  7. Adaylardan
  8. C. uyruklu olanların, (lise öğreniminin son üç yılını KKTC dışında yabancı bir ülkede tamamlayanlar hariç)
  9. K.T.C. uyruklu olanların (ortaöğreniminin tamamını K.K.T.C liselerinde bitirip GCE AL sonucuna sahip olanlar hariç),
  10. Uyruğundan birisi T.C. olan çift uyrukluların, (lise öğreniminin son üç yılını KKTC dışında yabancı bir ülkede tamamlayanlar hariç)
  11. Uyruğundan birisi K.K.T.C. olan çift uyrukluların (ortaöğreniminin tamamını KKTC liselerinde bitirip GCE AL sonucuna sahip olanlar ile 2005-2010 tarihleri arasında diğer ülkelerdeki kolej ve liselere kayıt yaptırıp eğitim alarak GCE AL sınav sonuçlarına sahip olan veya sahip olacaklar hariç),
  12. T.C. uyruklu olup lise öğrenimini K.K.T.C.’de tamamlayanların, başvuruları kabul edilmez.

Başvuru İçin Kabul Edilen Sınavlar

1) Başvuruların değerlendirilmesi YÖK tarafından onaylanmış aşağıda belirtilen sınavlar esas alınarak yapılır. Başvuruda kabul edilen sınavları değerlendirme ölçüleri aşağıdaki gibidir:

  1. TCS (Türk Cumhuriyetleri ve Toplulukları Sınavı): En az 40 puan,
  2. SAT I (Eğitim Değerlendirme Sınavı): En az 1000 toplam puan ve en az 400 Matematik puanı,
  3. ACT (Amerikan Koleji Sınavı): Matematik, Fen ve toplam puan olarak en az 20,

ç) GCE (Genel Yeterlilik Sınavı): En az biri başvurulan bölümle ilgili olmak üzere en az 3 konuda A seviyesi olan ve bu konulardan aldıkları notların ortalaması C ve üzeri olan adaylar,

  1. Uluslararası Bakalorya diploma notu an az 24,
  2. Alman ABITUR sınav puanı en fazla 4
  3. Fransız Bakaloryası diploma notu en az 10,
  4. Matura diploma derecesi an fazla 4,

ğ) Ürdün ve Filistin Tawjihi sınavı 100 üzerinden en az 70, Lübnan Bakalorya notu en az 12,

ı) Suriye Al-Shahada al-Thanawiyya (Suriye Bakaloryası): Başvurulan programın puan türünde en az 150,

  1. İran lise diploması (Diploma Debirestan): Ortalaması en az 12/20 ve Piştaneşgahi bitirme notu en az 12/20,
  2. Kazakistan Ulusal Üniversite Testi: 120 üzerinden en az 60,
  3. Çin Halk Cumhuriyeti Gaokaonda-Üniversitesi Giriş Sınavı: Başvurulan programın puan türüne göre 750 üzerinden en az 400,
  4. Türkiye’deki yetkililer tarafından geçerli olarak tanınmış olmak şartıyla uluslararası bilim, sanat ve spor olimpiyatlarından kazanılan altın, gümüş ve bronz
  • Başvuru sahipleri yukarıda listelenen sınavların dışında ortaöğretim diplomalarına ya da kendi ülkelerinde girdikleri ulusal sınavlara bağlı olarak Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi tarafından değerlendirmeye tabi
  • Ortaöğretim düzeyinde alınan Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi, vb. derecelerin geçerliliği süresizdir. Ancak SAT I, ACT ve YÖS sınavları iki yıl geçerlidir.
  • Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan akademik birimlere yapılan başvuruların değerlendirilmesi, Ağrı İbrahim çeçen Üniversitesi özel yetenek sınavı yönergelerindeki ölçütlere göre yapılır.
    • Künib, ve diğer üniversitelerin yapmış olduğu YÖS sınavlarında, 100 üzerinden 40 puan almış olmak, Yunus Emre Enstitüsü ‘nün yapmış olduğu Türkçe yeterlilik sınavında da 55 ve üstü puanla Türkçe yeterlilik belgesi almış olanlar kabul edilir. Belge geçerlilik süresi 2 yıldır.

Tuition Fees

The tuition fees for foreign students are as follows in Table 1 and Table 2.

TABLE 1. AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN UNIVERSITY 2020-2021 ACADEMIC YEAR

TUİTİON FEES *(SECONDARY EDUCATION)

 

Faculty / School (Secondary Education)

1. Term

2. Term

Total

Fen Edebiyat Fakültesi (Fen Bölümleri)

1.921,50

1.921,50

3.843,00

Faculty of Arts and Sciences (Social Science Departments)

1.443,00

1.443,00

2.886,00

Faculty of Islamic Studies

1.540,50

1.540,50

3.081,00

School of Physical Education and Sports

1.732,50

1.732,50

3.465,00

Vocational School

1.155,00

1.155,00

2.310,00

TABLE 2. AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN UNIVERSITY 2020-2021 ACADEMIC YEAR

FORMAL EDUCATION TUITION TABLE* (FORMAL EDUCATION)

 

Faculty / School

1. Term

2. Term

Total

Faculty of Education

426,00

426,00

852,00

Faculty of Arts and Sciences (Science Departments)

426,00

426,00

852,00

Faculty of Arts and Sciences (Social Science Departments)

426,00

426,00

852,00

Faculty of Economic Administrative Sciences and Business Administration

469,50

469,50

939,00

Faculty of Islamic Studies

426,00

426,00

852,00

School of Physical Education and Sports

285,00

285,00

570,00

School of Health

285,00

285,00

570,00

Vocational School

285,00

285,00

570,00

 

*Students can deposit the tuition fee / tuition fee from all branches and ATMs of Halkbank to the Institutional Collection Account of our university during the course registration. Kurumsal Tahsilat Hesabına yatırabilir. Halk Bank Agri Branch IBAN Number: TR 5600 0120 0917 3000 0600 0206

*It will be updated depending on the changes within the Bank or the decision of the Council of Ministers.

 !!!IMPORTANT ANNOUNCEMENT!!!

*Due to the global threat of COVID-19 virus and international travel / visa restrictions, quotas have not yet been determined by the Higher Education Council and Ağrı İbrahim Çeçen University reserves the right to make changes in the 2020-2021 Academic Year Foreign Student Application Calendar, quotas and principles.

  1. Application, Placement, Registration and Exam Dates
Application Dates 21 June – 23 July 2020
Evaluation of applications 26 July – 06 August 2020
Announcement of the Results on the Web Site 06 August 2020
Registration Dates 23 August – 27 August 2020
Additional Placement Registration Dates 06 September – 10 September 2020
Turkish Proficiency Exam 07 September 2020
Evaluation of Turkish Proficiency Exam Applications 09 September 2020

dsddssds

sds

asd

asds

 

Contact Address for more information:

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

4km Erzurum yolu, Rektörlük,

04100 Ağrı / Turkey

Department of Student Affairs

Head of Department

Ömer YILDIZ

Tel: 0472 216 10 10

Internal: 6163/6166

E-mail: öğrenci@agri.edu.tr

E-mail: ogrenci@agri.edu.tr

Tel:      +90 472 215 98 63 – 216 10 10

Fax:     +90 472 215 11 82

www.agri.edu.tr

Haven't found an answer above?

Please Contact us,we are here for you!

en_GBEN